Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat u onze website optimaal kunt gebruiken. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies.
Als u klikt om door te gaan op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Voor meer informatie.

Weber Saint-Gobain - Official website of the companyWeber Saint-Gobain - Official website of the company

Saint-Gobain vindt merk opnieuw uit

13 06 2016

Op de jaarlijkse algemene vergadering op 2 juni heeft Saint-Gobain haar nieuwe logo onthuld. Het is een nieuwe interpretatie van de brug die meer dan 40 jaar lang symbool gestaan heeft voor de Saint-Gobain-groep, in combinatie met een dynamische skyline die het geheel van leefomgevingen voorstelt. Er zijn warme, levendige kleuren gebruikt om de nabijheid tot de klant en de eindconsumenten tot uitdrukking te brengen.

Het logo weerspiegelt een nieuwe merkpositionering die de Saint-Gobain-strategie op het gebied van de inrichting van leefomgevingen en het comfort moet ondersteunen. Voortaan luidt de merkbelofte: Saint-Gobain ontwikkelt, produceert en distribueert materialen voor het welzijn en de toekomst van ons allemaal. „Onze product- en systeemoplossingen worden ontwikkeld om het comfort van mensen te verbeteren, waar zij ook wonen, werken of naartoe reizen. Wij moeten dit echter op duurzame wijze doen, om de planeet voor de toekomstige generatie te behouden. Voor ons zijn deze aspecten van het welzijn complementair, twee kanten van dezelfde medaille“, aldus Pierre-André de Chalendar, president en CEO van Saint-Gobain.

De achtergrond van de nieuwe merkpositionering is het feit dat Saint-Gobain een nauwere binding met het brede publiek wil opbouwen. Door de digitale media zijn eindconsumenten vandaag de dag beter geïnformeerd en nemen een steeds belangrijkere rol in als het gaat om de specificatie van de door hen benodigde producten. Saint-Gobain wil zijn aanwezigheid versterken, een grotere bijdrage leveren aan het dagelijks leven en zich tegelijkertijd door zijn vele voordelen van andere onderscheiden: zijn materialenkennis, innovatiecultuur, nabijheid tot de klant, waarden, openheid en verantwoordelijkheidsbewustzijn „Wij moeten duidelijker zichtbaar zijn voor onze eindconsumenten“, zegt Pierre-André de Chalendar. „De sterke merken van vandaag laten zien dat ze een belangrijke rol in het leven van mensen spelen, dat ze waardevol voor hen zijn. Ik wil dat iedereen weet waar het merk Sait-Gobain voor staat en welke rol wij spelen.“

www.saint-gobain.nl

OVER SAINT-GOBAIN
Saint-Gobain ontwikkelt, produceert en distribueert materialen en oplossingen voor het welzijn en de toekomst van ons allemaal. Deze materialen komen overal in onze omgeving en ons dagelijks leven voor: in gebouwen, transportmiddelen, infrastructuren en talrijke industriële toepassingen. Ze leveren comfort, prestatie en veiligheid en voldoen tegelijkertijd aan de eisen op het gebied van duurzaam bouwen, de efficiënte omgang met natuurlijke hulpbronnen en de klimaatverandering.